Turneringer er nu klar og ligger i golfbox
Oprettet d. 24. marts 2019
Vores klubarrangerede turneringer er nu klar og ligger i golfboxs, så du allerede nu kan opdatere din golfkalender.
Vi har omkring 15 turneringer, som vi afholder hvert år, og i år er ingen undtagelse.
Faktisk har vi lavet nye ændringer i matchpropositioner, præmier m.m., som tilsammen giver et mere alsidigt program, som rammer bredere ud i vores klub.
Og vi håber på den måde at vi kan tiltrække flere medlemmer med til vores turneringer, end dem som normalt deltager.
For at planlægge og afvikle turneringerne, har vi et turneringsudvalg som består af friske, initiativrige og glade medlemmer, som gerne vil give en tørn med i at løse nogle af klubbens mange daglige opgaver.
Her planlægger vi den kommende sæson, og tager os af mere generelle ting omkring turneringerne, samtidig med at vi planlægger hvem der skal afholde de enkelte turneringer.
Vi har vel det der kaldes kollektiv udvalgsledelse, hvilket fungerer godt.
Alle kan komme til orde, og det virker fint med at man selv bestemmer hvor meget man vil deltage, og hvilke opgaver man vil påtage sig ansvaret for.
Næsten alle turneringer består af to dele. En planlægningsdel og en afviklingsdel.
I planlægningsdelen er de væsentligste dele at markedsføre en aktuel turnering, lave matchproportioner, udvælge præmier, aftale spisning med vores restauratør, og finde personer til at afvikle turneringen, m.m.
Det er faktisk sjovt at få tingene til at gå op i en højere enhed.
I afviklingsdelen skal vi tage imod deltagerne og sende dem ud på banen, med passende info om hvad dagen byder.
Efter matchen, samler vi scorekort ind og lægger dem ind i golfboks, imens alle deltagere kaster sig over dagens kulinariske oplevelser.
Herefter er der præmieoverrækkelse til alle forventningsfulde, hvor vi hylder de forskellige vindere.
Til sidst går vi hjem, glade og lykkelige over at have deltaget i endnu et festligt arrangement, og en følelse af endnu engang at have beriget sit liv.
Som en del af udvalgsarbejdet er det vigtigt for os at synliggøre at vi gør et stykke frivilligt arbejde for klubbens medlemmer, og at vi samtidig kan vise hvem der er ansvarlige til de aktuelle turneringer, så man se hvem man skal gå til, hvis man har spørgsmål omkring turneringen.
Derfor er vi, som de første i klubben, udstyret med passende tøj, som på en diskret måde fortæller hvem vi er og hvad vi gør, hvilket vi også tror kan være medvirkende til at flere vil deltage i vores udvalgsarbejde.
Og, netop flere medlemmer til vores udvalg er der lige nu åbent for. Vi vil gerne udbygge vores team med 2-3 personer, som gør vores arbejde mere festligt når vi mødes, og vi åbne for at man enten i forvejen laver eller har lavet frivilligt arbejde, eller at man gerne vil starte uden foregående erfaring.
Der er ingen der kommer til at udføre en opgave, de ikke føler sig klædt på til, så alle er velkomne.
Er det noget for dig, så skriv til mig, og jeg kontakter dig, så du kan komme ordentligt i gang.
Hilsen udvalgsmedlem Birger Madsen, email: bm@poloshoppen.dk